Kundtjänst

E-post

hej@luxreaders.se
Vänligen ange ditt ordernummer i samband med att du kontaktar kundtjänst. På så vis kan vi lättare hjälpa dig.

Kundtjänst

Svar inom 48 timmar
på vanliga arbetsdagar.

Frakt och retur

Vad kostar frakten?
Om du väljer 3 par glasögon får du gratis frakt med PostNord. Om du väljer 1 eller 2 par glasögon kostar leveransen 49 SEK.

Hur lång är leveranstiden? Om du beställer före kl.14 på en vardag, kommer din beställning att packas och skickas samma dag. Om du beställer senare än kl. 14 eller på helgen kommer din beställning att packas och skickas på nästkommande arbetsdag. Leveranstiden varierar från land till land, men normalt brukar det ta 2-6 arbetsdagar från när ordern lagts. Leveranstiden kan påverkas av COVID-19-situationen vilket innebär att leveransen kan komma några dagar senare.

Fri retur
Om glasögonen inte passar dig kan du skicka tillbaka artiklarna - utan extra kostnad. Det behöver däremot göras inom 30 dagar. Använd bara medföljande returetikett. Du behöver ingen retursedel. Försäkra dig om att du täcker över eller tar bort den gamla returetiketten på paketet.

Hur returnerar jag min beställning?
Lägg tillbaka de varsamt paketerade glasögonen i sin förpackning. Glasögonen måste returneras i dess originalförpackning och utan tecken på användning. Klistra sedan fast medföljande etikett på paketet och lämna paketet hos ditt närmsta Postnordombud.
Kom ihåg att returen endast är gratis om du använder medföljande returneringsetikett. Du kommer få ett automatiserat mejl när vi registrerat varan i vårt varuhus. Därefter återbetalar vi så mycket som betalades vid inköpet genom samma betalsätt som användes vid beställning.

Jag saknar returetikett
Kontakta vår kundtjänst på hej@luxreaders.se. För effektiv service, vänligen ange ditt ordernummer.

Återbetalning
När du ångrar ditt inköp återbetalar vi alla pengar som tagits emot, inklusive leveranskostnad. Detta gäller däremot inte i följande fall: Om du beställt flera varor, men bara ångrar en del av köpet, kommer vi inte att ge ersättning för leveranskostnaderna.
Om du har valt ett leveranssätt som är dyrare än det billigaste vi erbjuder, kommer du inte att få tillbaka mellanskillnaden. Vi kommer återbetala dig utan oskäligt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi tagit emot meddelandet om returnering av vara.

Levererar ni till mitt land?
På Luxreaders.se levererar vi enbart till Sverige.

Önskar du leverans till Danmark besök Luxreaders.dk
Önskar du leverans till Norge besök Luxreaders.no
Önskar du leverans till Finland besök Luxreaders.fi
Önskar du leverans till Nederländerna besök Luxreaders.nl
Önskar du leverans till Tyskland besök Luxreaders.de
Önskar du leverans till United Kingdom besök Luxreaders.co.uk
Önskar du leverans till Frankike besök Luxreaders.fr
Önskar du leverans till Italien besök Luxreaders.it
Önskar du leverans till Spanien besök Luxreader.es
Önskar du leverans till Polen besök Luxreaders.pl

Önskar du leverans till Belgien, Luxemburg, eller andra länder besök Luxreaders.com

Min order

Är min order skickad?
När din beställningen skickats från vårt varuhus får du ett spårningsnummer via mail.

Kan jag spåra min order?
Ja. När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Du kan spåra ditt paket redan på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

Kan jag annullera eller ändra min beställning?
Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord.

Betalningsmetoder

Vi accepterar följande betalningsmetoder: Kredit- / betalkort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro-kreditkort, betalkort och Swish. Tillsammans med Klarna erbjuder vi köp via faktura. När du väljer faktura som betalsätt har du möjligheten att få hem dina varor innan du betalar. Du kan välja att betala hela summan på en gång eller dela upp din betalning.

När dras beloppet från mitt kort?
När du gör din beställning godkänns ditt kort och du får ett mejl som bekräftar att beställningen är mottagen. Beloppet dras dock först när varorna lämnar vårt lager. Observera att Swish kommer att dras på direkten. Om ditt kort inte godkänns och inget belopp kan dras, visas ett meddelande på skärmen att betalningen misslyckades.
Tänk på att även om betalningen inte blev godkänd, reserverar vissa kortutgivare beloppet. Detta kan innebära att du inte kan använda det reserverade beloppet en tid.

Storlek och modeller

Vilka storlekar finns?
Våra glasögon finns i olika storlekar. De flesta av våra glasögon görs i en storlek som passar de flesta huvudformerna, i en så kallad "medelstorlek". Våra modeller finns inte tillgängliga i alla storlekar då de flesta passar våra glasögon som har en medelbredd. Om glasögonmodellen är särskilt smala eller breda kommer detta att framgå av beskrivningen.

Om du vill veta glasögonens exakta mått, finner du det längre ner på sidan för respektive modell. Om det inte går att lägga till glasögonen i kundkorgen beror detta på att de troligtvis är slutsålda. Vi levererar enbart enkelslipade glasögon, vilket innebär att de endast korrigerar ett typ av synfel på båda ögonen. Vi erbjuder inte minusglasögon.

Är glasögonen unisex?
Våra glasögon är unisex för att tillgodose både manliga och kvinnliga ansiktsdrag. Däremot, kommer du att märka att vi ofta skiljer på glasögon för män och glasögon för kvinnor på hemsidan. Anledningen till att vi delar upp män och kvinnor beror på att vi vill kunna visa de bästsäljande produkterna baserat på kön.

Vilka kombinationer av storlek och dioptrar finns?
Det finns många olika kombinationer av bågar med olika linsstyrkor och storlekar. Vi kan inte alltid garantera att vi har exakt det du letar efter i lager. Ibland är vissa glasögon slutsålda. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp med något.

När är varor tillbaka i lager?
I vissa fall är det svårt att säga när ett specifikt par glasögon åter är i lager. Vi strävar dock alltid efter att ha lagret fullt eller åtminstone fylla på så snart vi kan. Fram till att de önskade glasögonen åter finns i lager, kan du hålla dig uppdaterad via vår hemsida och vårt nyhetsbrev.

Är det möjligt att själv justera glasögonen?
Alla våra glasögon har flexibla gångjärn med syfte att kunna formas efter din huvudform. Om de ändå inte skulle passa dig, kan du korrigera lite genom att böja glasögonen lite försiktigt.