Kundtjäst

Hej, hur kan vi hjäpa dig?

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna. Du är också välkommen att prova vår Answer Bot i det högra hörnet för att hitta svar på dina frågor.

Om du inte hittade det svar du letade efter är du välkommen att lämna ett meddelande till oss. Vi svarar på din förfrågan så snart som möjligt och senast inom 24 timmar på vanliga vardagar.

Frakt och retur

  • Vad kostar frakten?

    Om du väljer 3 par glasögon får du gratis frakt med PostNord hemleverans. Om du väljer 1 eller 2 par glasögon kostar leveransen 49 SEK.

  • Hur lång är leveranstiden?

    Om du beställer före kl. 14:00 på en vardag, kommer din beställning att packas och skickas samma dag. Om du beställer senare än kl. 14:00 eller på helgen kommer din beställning att packas och skickas på nästkommande arbetsdag. Leveranstiden varierar från land till land, men normalt brukar det ta 2-6 arbetsdagar från när ordern lagts.

  • Fri retur

    Om glasögonen inte passar dig kan du returnera varorna utan extra kostnad. Du måste dock göra det inom 100 dagar. Fyll i och följ vårt returformulär. Se till att täcka över eller ta bort den gamla returetiketten på paketet. Observera att returer endast är kostnadsfria om du använder vår returetikett.

  • Hur returnerar jag min beställning?

    Packa försiktigt tillbaka glasögonen i förpackningen. Glasögonen ska returneras i originalförpackning och utan tecken på användning. Fyll i vårt returformulär för att få din returetikett. Klistra sedan på vår returetikett på paketet och lämna in det hos din närmaste Postnord-partner. Kom ihåg att returen endast är gratis om du använder den medföljande returetiketten. Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande när vi har registrerat varan på vårt lager. Vi kommer då att återbetala det belopp som betalats för köpet med samma betalningsmetod som användes för att göra beställningen inom 14 arbetsdagar.

  • Hur byter jag min beställning?

    Om du vill byta en eller flera artiklar är processen uppdelad i två steg:


    1. Först måste du returnera varan på vanligt sätt - se vår returprocess här. När vi mottagit returen får du pengarna tillbaka via samma betalningsmetod som när du köpte varan.


    2. Hitta den produkt du vill byta till på vår hemsida och beställ på vanligt sätt. Vid byte av färre än 3 par glasögon tillkommer fraktkostnad. Om glasögonen ingår i vårt erbjudande om 3 par glasögon till ett visst pris, vänligen kontakta vår kundservice innan du byter. Vi ger dig en rabattkod så att du får samma pris per par glasögon som i 3 par-erbjudandet.

  • Återbetalning

    Om du returnerar en produkt till oss återbetalar vi eventuella betalningar du gjort till Luxreaders samt fraktkostnader för leveransen. Du kommer automatiskt att få ett mail när vi registrerar din retur i vårt lager. Vi kommer sedan att återbetala köpeskillingen via den betalningsmetod som använts. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan vi tar emot de returnerade varorna och utfärdar återbetalningen.
    Vår kostnadsfria returpolicy gäller dock inte i följande fall:


    1. Om du har köpt flera varor i en order och bara ångrar en del av ditt köp, kommer vi inte att återbetala fraktkostnaderna.

    2. Om du har valt en fraktmetod som är dyrare än den billigaste fraktmetod som vi erbjuder, kommer du inte att få ersättning för de extra kostnaderna. Vi återbetalar beloppet omedelbart och under alla omständigheter inom 14 arbetsdagar efter mottagandet av din retur.

  • Levererar ni till mitt land?

    Luxreaders.se levererar vi enbart till Sverige.

    Önskar du leverans till Danmark besök Luxreaders.dk
    Önskar du leverans till Norge besök Luxreaders.no
    Önskar du leverans till Finland besök Luxreaders.fi
    Önskar du leverans till Nederländerna besök Luxreaders.nl
    Önskar du leverans till Tyskland besök Luxreaders.de
    Önskar du leverans till Österrike besök Luxreaders.at

    Önskar du leverans till United Kingdom besök Luxreaders.co.uk
    Önskar du leverans till Frankike besök Luxreaders.fr
    Önskar du leverans till Belgien besök Luxreaders.be

    Eller andra länder besök Luxreaders.com

Min beställning

  • Är min order skickad?

    När beställningen är skickad från oss får du ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

  • Kan jag spåra min order

    Ja. När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

  • Kan jag annullera min beställning?

    Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord. Så snart du har mottagit din beställning kan du returnera den till oss kostnadsfritt för återbetalning. Läs mer här.

  • Kan jag ändra min beställning efter det att den beställts?

    Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord.

Betalning

  • Betalningsmetoder

    Vi accepterar följande betalningsmetoder: Kredit- / betalkort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro-kreditkort, betalkort och Swish. Tillsammans med Klarna erbjuder vi köp via faktura. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan välja att betala hela summan på en gång eller dela upp din betalning.

  • När dras beloppet från mitt kort?

    När du gör din beställning godkänns ditt kort och du får ett mejl som bekräftar att beställningen är mottagen. Beloppet dras dock först när varorna lämnar vårt lager. Om ditt kort inte godkänns och inget belopp kan dras, visas ett meddelande på skärmen att betalningen misslyckades.
    Tänk på att även om betalningen inte blev godkänd, reserverar vissa kortutgivare beloppet. Detta kan innebära att du inte kan använda det reserverade beloppet en tid.

Storlekar, modeller & styrkor

  • Vilka storlekar har ni?

    Våra glasögon finns i olika storlekar. De bågar som är extra smala eller breda framstår på produkten här på hemsidan.När du har valt glasögon på hemsidan kan du scrolla ner för att se de exakta måtten på bågen.Om du inte kan hitta storleken på den båge du gärna vill köpa, så är den tyvärr slutsåld.

  • Är era glasögon unisex?

    Våra glasögon är unisex och designade till att passa både mäns och kvinnors ansiktsformer perfekt. När du klickar runt i vår webshop så lägger du kanske märke till att vi uppdelar våra glasögon efter män och kvinnor. Detta gör vi enbart för att visa de bäst säljande glasögonen för varje kön. Vi gör det även för att ge dig den bästa användarupplevelsen.

  • Kan jag få denna modell med denna styrka och i den här storleken?

    Det finns många olika kombinationer av modeller, storlekar och styrkor. Det kan hända att vi inte alltid har de glasögon du letar efter. Detta kan bero på att bågen är slutsåld, men det kan också bero på att den önskade tillpassningen inte existerar i vårt produktsortiment.Du är välkommen att kontakta vår kundservice med en förfrågan.

  • När kommer denna modell på lager igen?

    Det kan vara svårt att säga när en exakt modell kommer på lager igen. Vi strävar alltid efter att behålla beståndet i lagret eller att fylla på så snart som möjligt.Fram till dess kan du hålla dig uppdaterad på våra sortimentssidor.

  • Kan jag rätta till glasögonen?

    Ja, du kan justera ramen något genom att böja ramen något. Detta bör göras försiktigt och utan att använda för mycket kraft.

Kontakt

  • Email

    Hittade du inte svaret du letade efter? Skicka ett mejl till oss på mejlet nedan:

    hej@luxreaders.se

    Bifoga ditt ordernummer när du kontaktar vår kundtjänst.

    Vi svarar på din förfrågan så snart som möjligt och senast inom 24 timmar på vanliga vardagar.

Vårt löfte

100% Nöjdhetsgaranti

Lyckegarantin garanterar att vi gör vad som krävs för att du ska bli nöjd med dina Luxreaders. Om dina glasögon inte passar hjälper vi dig att returnera dem gratis eller byta ut dem. Om dina glasögon går sönder eller om du tappar en skruv ersätter vi dem. Vad som än krävs. Inga frågor ställs. Det är bara att nå os. Vi finns här för dig.