Kundtjäst

Ofta ställda frågor

hej@luxreaders.se
Vänligen ange ditt ordernummer i samband med att du kontaktar kundtjänst. På så vis kan vi lättare hjälpa dig

Svar inom 48 timmar
på vanliga arbetsdagar

Frakt och retur

  • Vad kostar frakten?

    Om du väljer 3 par glasögon får du gratis frakt med PostNord. Om du väljer 1 eller 2 par glasögon kostar leveransen 49 SEK.

  • Hur lång är leveranstiden?

    Om du beställer före kl.14 på en vardag, kommer din beställning att packas och skickas samma dag. Om du beställer senare än kl. 14 eller på helgen kommer din beställning att packas och skickas på nästkommande arbetsdag. Leveranstiden varierar från land till land, men normalt brukar det ta 2-6 arbetsdagar från när ordern lagts. Leveranstiden kan påverkas av COVID-19-situationen vilket innebär att leveransen kan komma några dagar senare.

  • Fri retur

    Om glasögonen inte passar dig kan du skicka tillbaka artiklarna - utan extra kostnad. Det behöver däremot göras inom 30 dagar. Använd bara medföljande returetikett. Du behöver ingen retursedel. Försäkra dig om att du täcker över eller tar bort den gamla returetiketten på paketet.

  • Hur returnerar jag min beställning?

    Lägg tillbaka de varsamt paketerade glasögonen i sin förpackning. Glasögonen måste returneras i dess originalförpackning och utan tecken på användning. Klistra sedan fast medföljande etikett på paketet och lämna paketet hos ditt närmsta Postnordombud.
    Kom ihåg att returen endast är gratis om du använder medföljande returneringsetikett. Du kommer få ett automatiserat mejl när vi registrerat varan i vårt varuhus. Därefter återbetalar vi så mycket som betalades vid inköpet genom samma betalsätt som användes vid beställning.

  • Jag saknar returetikett

    Kontakta vår kundtjänst på hej@luxreaders.se. För effektiv service, vänligen ange ditt ordernummer.

  • Återbetalning

    När du ångrar ditt inköp återbetalar vi alla pengar som tagits emot, inklusive leveranskostnad. Detta gäller däremot inte i följande fall: Om du beställt flera varor, men bara ångrar en del av köpet, kommer vi inte att ge ersättning för leveranskostnaderna.
    Om du har valt ett leveranssätt som är dyrare än det billigaste vi erbjuder, kommer du inte att få tillbaka mellanskillnaden. Vi kommer återbetala dig utan oskäligt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi tagit emot meddelandet om returnering av vara.

  • Levererar ni till mitt land?

    Luxreaders.se levererar vi enbart till Sverige.

    Önskar du leverans till Danmark besök Luxreaders.dk
    Önskar du leverans till Norge besök Luxreaders.no
    Önskar du leverans till Finland besök Luxreaders.fi
    Önskar du leverans till Nederländerna besök Luxreaders.nl
    Önskar du leverans till Tyskland besök Luxreaders.de
    Önskar du leverans till Österrike besök Luxreaders.at
    Önskar du leverans till United Kingdom besök Luxreaders.co.uk
    Önskar du leverans till Frankike besök Luxreaders.fr
    Önskar du leverans till Polen besök Luxreaders.pl
    Önskar du leverans till Belgien besök Luxreaders.be

    Eller andra länder besök Luxreaders.com

Min beställning

  • Är min order skickad?

    När beställningen är skickad från oss får du ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

  • Kan jag spåra min order

    Ja. När beställningen är skickad från oss får man ett spårningsnummer via mail. Spårningen kan göras på kvällen eller dagen efter paketet är skickat.

  • Kan jag annullera min beställning?

    Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord. Läs mer här.

  • Kan jag ändra min beställning efter det att den beställts?

    Nej. I vårt försök att säkra snabbast möjliga leveranser startas processen omedelbart när ordern är lagd. Det betyder att vi inte kan ändra information eller produkter när beställningen är gjord.

Betalning

  • Betalningsmetoder

    Vi accepterar följande betalningsmetoder: Kredit- / betalkort: Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro-kreditkort, betalkort och Swish. Tillsammans med Klarna erbjuder vi köp via faktura. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan välja att betala hela summan på en gång eller dela upp din betalning.

  • När dras beloppet från mitt kort?

    När du gör din beställning godkänns ditt kort och du får ett mejl som bekräftar att beställningen är mottagen. Beloppet dras dock först när varorna lämnar vårt lager. Om ditt kort inte godkänns och inget belopp kan dras, visas ett meddelande på skärmen att betalningen misslyckades.
    Tänk på att även om betalningen inte blev godkänd, reserverar vissa kortutgivare beloppet. Detta kan innebära att du inte kan använda det reserverade beloppet en tid.

Storlekar, modeller & styrkor

  • Vilka storlekar har ni?

    Våra glasögon finns i olika storlekar. De bågar som är extra smala eller breda framstår på produkten här på hemsidan.När du har valt glasögon på hemsidan kan du scrolla ner för att se de exakta måtten på bågen.Om du inte kan hitta storleken på den båge du gärna vill köpa, så är den tyvärr slutsåld.

  • Är era glasögon unisex?

    Våra glasögon är unisex och designade till att passa både mäns och kvinnors ansiktsformer perfekt. När du klickar runt i vår webshop så lägger du kanske märke till att vi uppdelar våra glasögon efter män och kvinnor. Detta gör vi enbart för att visa de bäst säljande glasögonen för varje kön. Vi gör det även för att ge dig den bästa användarupplevelsen.

  • Kan jag få denna modell med denna styrka och i den här storleken?

    Det finns många olika kombinationer av modeller, storlekar och styrkor. Det kan hända att vi inte alltid har de glasögon du letar efter. Detta kan bero på att bågen är slutsåld, men det kan också bero på att den önskade tillpassningen inte existerar i vårt produktsortiment.Du är välkommen att kontakta vår kundservice med en förfrågan.

  • När kommer denna modell på lager igen?

    Det kan vara svårt att säga när en exakt modell kommer på lager igen. Vi strävar alltid efter att behålla beståndet i lagret eller att fylla på så snart som möjligt.Fram till dess kan du hålla dig uppdaterad på våra sortimentssidor.

  • Kan jag rätta till glasögonen?

    Alla våra glasögon är producerade med flexibla gångjärn och som ska ge dig den mest optimala passformen.Om detta ändå inte ger dig den perfekta passformen så kan du justera bågarna en aning genom att böja lite på glasögonramen. Detta ska göras försiktigt och utan att använda för mycket kraft.